Trăiește clipa…

Cred ca toți am auzit măcar o dată expresia ”Trăiește clipa”, ba chiar sunt sigură că măcar o dată fiecare am primit îndemnul acesta. Dar aceste două cuvinte nu sunt decât o parte a sfatului complet, de fapt această expresie reprezintă, într-un fel, extragerea din context a adevăratei semnificații a citatului complet care sună astfel:

Trăiește clipa ca și cum ar fi ultima, dar planifică-ți viața ca și cum ai trăi veșnic!

portal

Până acum, scriam părerea mea legată de diferite subiecte, dar acum vreau să mă opresc aici și mai vreau încă ceva, să vă provoc pe voi să îmi spuneți ce credeți legat de subiectul acesta… Ce credeți despre viață? Care e calea pe care trebuie să mergem? Cum ar trebui să trăim? E de ajuns doar să trăim clipa sau e nevoie să ne planificăm viața ca și cum am trăi veșnic? Voi ce alegeți?

5 thoughts on “Trăiește clipa…

  1. Paradoxal, trăindu-mi clipa ca si cum ..ar fi ultima, cu senzație de ..nesaț si de “alta clipa nemaiurmand, ..acum e acum, it’s now or never”‘, …..ajung fără sa știu, fără sa vreau, sa îmi “planific” viața, pas cu pas, minut de minut, cu încredere deplina in fiece moment, fiece secunda, fără sa o gândesc, fara sa o raționalizez.. Ca si cum …sunt una cu ele, ..cu clipele, topita sublim in ele. Ieșind astfel din timp, uitând de el, fiind una si cu timpul, curgând… Ca un copil absorbit in joaca.. (Planificarea, de fapt, nu o realizez eu, personal, rațional, propunându-mi-o, ..ci se realizează ea însăși, natural, ..din trăire mea totala, din ardere.. Veșnica re/devenire in clipa.. După clipa ..după clipa..) 🙂 …toate curg de la s/mine, line there’s n-o tomorrow.
    …pe de alta parte, daca as ..nega, ne-trai clipa, tot amânând, evitând, calculând, gândind spre înapoi sau înainte, n-as face decât sa ..exist intr-un construct al minții mele, izolat de momentul curent ca atare, deci izolat si de următoarele momente, ..si deci planificându-mi/ oferindu-mi secunda de secunda doar scurtcircuite dinspre trecut si înspre viitor. Ajung astfel sa nu mai absorb prezentul, sa nu ma mai las absorbită de el, cu toate cele ale lui, ….in loc de veșnica plutire, curgere dulce pe aripa de timp… Unde ma poarta el.
    Deci, pentru mine e de ajuns sa îmi trăiesc clipa, recunoscătoare fiind pentru ea, iar ..in fiece miez de clipa fiind cufundata, viața ma trăiește pe mine, prin mine, veșnic… Cumva in adâncul timpului, nu in întinderea lui..
    (Cele doua din întrebare fiind in ton, nu in contrast, ..zic eu 😉 )
    Mulțumesc de …întrebare. ( scuze de răspuns cam lung, dar …)

    • Foarte fain raspuns 🙂 Intr-adevar cred si eu ca e mai mult decat important sa profitam de fiecare clipa, sa ne bucuram de tot ce e frumos acum, in prezent…Insa uneori suntem pusi in situatia de a lua decizi, de a alege ori asa ori altfel, nu si asa si alfel, iar atunci cred ca e momentul sa ne gandim cum sa facem ca sa fie bine si pe viitor.
      Luand tot citatul, cred ca se refera si la partea spirituala, adica orice facem sa ne gandim ca existenta noastra nu se rezuma doar la ce traim pe acest pamant.
      Oricum ar fi, prezentul e ceea ce avem atat timp cat traim, iar ceea ce ratam in clipa de fata, nu poate fi la fel cu ce am trait sau cu ce vom trai, poate semana, dar nu va fi la fel.
      Multumesc pentru raspuns 🙂

  2. Am fost creați să trăim veșnic, dar locul în care ne vom petrece veșnicia îl alegem pe pământ. ”Trăiește clipa” este sloganul oamenilor care nu cred în Dumnezeu și în viața după moarte, pentru ei totul este aici și acum. Dar cei care credem în Dumnezeu ar trebui să trăim fiecare clipă cu gândul la veșnicie.

    • Cred ca e important sa ne bucuram de fiecare clipa, sa stoarcem tot ce e frumos din prezent pentru ca fiecare clipa e un dar pe care l-am primit. Iar prin fiecare clipa coboram sau urcam o treapta spre rai, motiv pentru care trebuie sa traim prezentul frumos, gandindu-ne si la vesnicie. Multumesc pentru raspuns! 🙂

  3. I truly believe we should enjoy our life on this earth with he ones we love. Life here on earth is short and precious. That being said as I am a Christian. I also believe that it is not for me to focus my energy here to this earth but to prepare for eternity with my redeemer Jesus Christ. I believe I have been called by Jesus to live a live of compassion and love for all mankind. That the ones that do not know him might find him through me. I also need to be prepared to give account to the ones that don’t know him should they ask why I believe the way I do. My actions and the way I live should portray Jesus. Be at peace as much as possible with everyone. Pray and seek knowledge from the holy Spirit who gives knowledge freely to those that ask. In closing I might add I also should not act over religious or like a zealous nut. Just trust in Jesus and live my live in harmony . I enjoyed this opportunity to share my thoughts on this subject thank you Lavine for posting such a sweet topic. I have been very busy and have missed reading your post so much.

    Much love Tom

Leave a Reply

